You must enable JavaScript in your browser.
Voting is allowed only for registered users, you need log in.
Что это за вагончики?
Спасибо, Володя... это подъемники, работают на воде... Бак заполняется водой и вагончик под давлением спускается вниз и в то же время вагончик с пустым баком поднимается вверх... просто и эффективно my variant of the photo
Мне нужно на гидробак посмотреть, для понимания и диагноза
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flange
A car at the top station waiting to descend, 2009. Note the presence of the brakeman to the left of the car
As built, the funicular had a pair of 12-person cars, each of which was equipped with a 240-imperial-gallon (1,100 L) water tank. They ran on parallel standard gauge 4 ft 8 1⁄2 in (1,435 mm) funicular tracks. Double steel wire ropes were attached to both cars, and the car's movement was controlled by a brakeman at the upper station via an iron winding wheel with double grooves for the running cables and a flange for braking.[6]
The car at the top station has its water tank filled until its mass exceeds the mass of the car at the bottom. Then the car can travel down the incline, counterbalanced by the mass of the other car, which travels to the top; movement is regulated by the brakeman, who controls the speed of travel. When the car reaches the bottom, its water is released, reducing the mass of the lower car, and pumped back to the top. Water is sourced from a nearby spring and stored in a pair of reservoirs, one, capable of storing up to 136,380 litres, is near the lower station, and the other, up to 84,100 litres, is at the cliff top.[6]
Ссылка не работает, но я прочёл и понял, спасибо
Интересные вагончики
интересный фуникулёр
Остроумное решение. Но возможна такая ситуация: когда пассажиров в верхнем вагончике нет, то веса воды в баке может быть недостаточно для подъёма нижнего вагончика, заполненного нехилыми пассажирами (хоть и с пустым баком для воды). Тогда придётся в два-три приёма желающих поднимать.
понравились и фото и идея .